הזירה העסקית מפגישה אותך עם צורך מתמיד בהגדרה עצמית ובהצבת גבולות: איך ומתי לגבות תשלום? מתי ועד כמה להיות זמינה ללקוח? האם 'להתנחמד' אליו בכל מחיר או 'להסתכן' באובדן אהדתו? כמה לתת 'על הדרך' וכמה בתשלום מלא, וכמובן, מהם הקווים האדומים שלך, ובמיוחד בסוגיות הלכתיות 'אפורות'. במקרה ש'המפגשים' הללו מעמתים אותך וגורמים לך לרצות להרים רגליים ולברוח, עצרי – זו ההזדמנות שלך לצמוח.
פרשת שמיני ממשיכה לתאר את סוגי הקורבנות ואופן הקרבתם במשכן, כשכל אחד מהם מסמל היבט רוחני שונה בעם ישראל. ומספרת הפרשה: "וְאֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, תְּדַבֵּר לֵאמֹר: קְחוּ שְׂעִיר-עִזִּים לְחַטָּאת, וְעֵגֶל וָכֶבֶשׂ בְּנֵי-שָׁנָה תְּמִימִם לְעֹלָה. ד וְשׁוֹר וָאַיִל לִשְׁלָמִים, לִזְבֹּחַ לִפְנֵי יְהוָה, וּמִנְחָה, בְּלוּלָה בַשָּׁמֶן: כִּי הַיּוֹם, יְהוָה נִרְאָה אֲלֵיכֶם." (ויקרא ט, ג,ד).
ומסביר הרש"ר הירש, שעל ידי ״עגל וכבש בני שנה לעולה״ מציינת האומה, שברעננות נעורים תלך אחר הנהגת ה׳, תמיד כלפי מעלה. ועל ידי ״שור ואיל לשלמים לזבח לפני ה׳ ״ נותנת האומה ביטוי למעמד המיוחד שזכתה לו בין האומות, הודות לעמידתה האיתנה ולמסירותה הנאמנה.
במלים אחרות: בזכות מה הכבש מתבגר והופך לאיל? בזכות העובדה שהוא הולך אחרי רועה אחד ויחיד – בורא עולם, כך הוא נעשה לאיל המנהיג את עדר האומות. ובזכות מה מבשיל העגל הצעיר ונעשה לשור גברי? בזכות העובדה שהוא עומד על שלו מול האומות והסחף שלהן.
מכאן נבין, שכדי לאפשר לעוצמה ולמנהיגות שלנו לבוא לידי ביטוי, עלינו קודם כל ללכת אחרי בורא עולם ומצוותיו (בלי לחפף או לעגל פינות) ובמקביל, כשמדובר בעמידה על עקרונותינו ועקרונות תורתנו, עלינו להיות מוכנות 'להסתכן' באובדן האהדה של הלקוחות שלנו. בדרך זו לא רק שלא נאבד את אהדתם אלא נזכה אף להנהיגם.
ימימה,
חיזקתיני.
כשכירה מול מנהלים, וכמיצגת משרד מול לקוחות.
יישר כחך, וחילך לאוריתא!
ימימה את ענקית מהחיים